Algemeen

Alléén voor ARC+ gebruikers bestaat er op dit moment een jaarabonnement met maximale service en direct contact. Geen arc+? Of geen abonnement? Dan verzoeken wij u vriendelijk eerst gebruik te maken van dit formulier, klik HIER

PS zonder abonnement is een beller niet sneller!

Dit is wat er gebeurd en waarom het juist langer duurt

  1.  u krijgt een keuze menu 1 verkoop of 2 techniek. En 2 techniek vertelt u weer dat u via de site moet invullen
  2. u belt  omdat u daar geen zin in heeft toch naar verkoop en krijgt dus ook iemand van verkoop, receptie of administratie. Die zegt u weer dat u het op de site moet invullen.
    En waarom moet u het invullen?

    Ten eerste omdat u anders met technische vragen een ander telefoon nummer van ons bezet houdt, waardoor we niet bereikbaar zijn. Dat kost ons mogelijk geld. Wij willen maximaal bereikbaar zijn. ook voor u!
    Ten tweede omdat als we niks registreren en er eventueel kosten gemoeid zijn met de hulp aan u, dat nergens vastligt. Wij moeten dan gaan onthouden dat u belde, dat doorgeven, zowel wij als u kunnen dat vergeten. En dat is niet de bedoeling. Ten derde is de helpdesk continue bemand. Daar zorgen wij voor. Vragen naar “stefan” heeft dus niet altijd succes want die niet aanwezig zijn, elders zijn, bezig zijn met iemand anders etc. En dan vangt u dus juist bot, terwijl er voor uw service speciaal iemand is ingepland die op die dag u zo snel mogelijk zal helpen. Kortom: gewoon even doen zoals we het vragen lijdt tot de snelste service.

Categories: Algemeen, ARC+ gratis
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

ARC+ gratis

Ouder dan X9 wordt officieel niet ondersteund. Dat betekent dat u een risico neemt. Dat kan al beginnen met het herkennen van de USB sleutel. Wij kunnen u mogelijk ook niet helpen als het niet goed werkt. In de regel is het niet verstandig oude software met nieuwe besturing te combineren of andersom. Maar behalve dat, een oude versie ARC+ mist ook de moderne uitwisseling, bugs die er zijn worden niet meer verholpen. Wij raden u dus dringend aan te updaten naar de nieuwste versie. Meer informatie, klik HIER

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Alléén voor ARC+ gebruikers bestaat er op dit moment een jaarabonnement met maximale service en direct contact. Geen arc+? Of geen abonnement? Dan verzoeken wij u vriendelijk eerst gebruik te maken van dit formulier, klik HIER

PS zonder abonnement is een beller niet sneller!

Dit is wat er gebeurd en waarom het juist langer duurt

  1.  u krijgt een keuze menu 1 verkoop of 2 techniek. En 2 techniek vertelt u weer dat u via de site moet invullen
  2. u belt  omdat u daar geen zin in heeft toch naar verkoop en krijgt dus ook iemand van verkoop, receptie of administratie. Die zegt u weer dat u het op de site moet invullen.
    En waarom moet u het invullen?

    Ten eerste omdat u anders met technische vragen een ander telefoon nummer van ons bezet houdt, waardoor we niet bereikbaar zijn. Dat kost ons mogelijk geld. Wij willen maximaal bereikbaar zijn. ook voor u!
    Ten tweede omdat als we niks registreren en er eventueel kosten gemoeid zijn met de hulp aan u, dat nergens vastligt. Wij moeten dan gaan onthouden dat u belde, dat doorgeven, zowel wij als u kunnen dat vergeten. En dat is niet de bedoeling. Ten derde is de helpdesk continue bemand. Daar zorgen wij voor. Vragen naar “stefan” heeft dus niet altijd succes want die niet aanwezig zijn, elders zijn, bezig zijn met iemand anders etc. En dan vangt u dus juist bot, terwijl er voor uw service speciaal iemand is ingepland die op die dag u zo snel mogelijk zal helpen. Kortom: gewoon even doen zoals we het vragen lijdt tot de snelste service.

Categories: Algemeen, ARC+ gratis
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Knop 1 = klikken = ja = ronddraaien in 3D met vasthouden in tekenscherm + rendering = camera
Knop 2 = Nee/ vasthouden schuiven/scroll zoomen groter/kleiner + rendering in/uit zoomen
Knop 3 = 3e muisknop menu / rendering = camera doelpunt

Zie vooral de PDF

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

In het menu van CAD&BIM – ARC+ – Installatie.

Of klik HIER

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Een uitgebreid overzicht van alle vernieuwingen puntsgewijs treft u HIER. In het programma zelf gaat u via het pull-down menu naar “Nieuw in arc+” wat u direct toegang geeft tot diverse PDF documenten.

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan met elke ARC+ X9 en hoger versie via bestand openen. U kiest bij het bestandstype IFC en drukt op openen. In het bladerender scherm zult u alle IFC types zoals bijvoorbeeld “wall” tegenkomen. IFC is eigenlijk niet bedoeld om van architectuur naar architectuur programma uit te wisselen. Wel kunt u wat u ontvangt als onderlegger gebruiken om uw deel toe te voegen. Eigenlijk zou een BIM manager uw model en dat van uw bouwpartners moeten samenvoegen in een IFC beheer programma zoals solibri navisworks e.d. Wilt u meer weten over IFC beheer? in het hulp menu van X9 en hoger treft u de complete handleiding. Meer weten over BIM en ARC+? Klik HIER

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dat kan met versie ARC+ X9 via een IFC bestand. In de meest uitgebreide versie BIM is er bovendien een IFC beheer waarmee het model organiseert en onderdelen voorziet van labels zodat uw bouwpartners een bruikbaar model krijgen.

Did you find this FAQ helpful?
0
2

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Klik op de PDF voor 2011, 2012,X8 of X9 die identiek zijn

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Alléén voor ARC+ X9 en hoger gaat dit goed werken, sterker zelfs: dit raden we u alleen maar aan en werkt het beste. Voor alle oudere versies wordt windows 10 NIET ondersteund. Gebruik is op eigen risico. Support is niet mogelijk. Wilt u vooruit? Klik HIER

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Via bestand –> stuur naar en u vult ontvanger helpdesk@cadez.nl in. Is het bestand groter dan 10 MB stuurt u het eerst naar een map en vervolgens gebruikt u www.wetransfer.com

om het .zip bestand naar ons te mailen.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Er is naast arcering en patroon een derde mogelijkheid sinds X8 voor materiaal aanduiding in muurlagen 2D. In de standaard installatie treft u reeds alle muren aangepast waar voorheen een dichte arcering stond om dit effect te bereiken en kan u dat zo al toepassen. Voor nieuwe door u zelf gemaakt muurtypes zijn de stappen: F3 – hamertje – muurlaag klikken waar vulling staat – kleur – kleur kiezen. OK OK.

Categories: ARC+ gratis, ARC+ Muren
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

Unicorn Render

Klik HIER

 

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Regelmatig download u elementen die u wellicht niet meer gebruikt. Toch zitten ze dan in uw bestand. U kunt dit handig opschonen met deze stappen:

  • Ga naar Windows  – model info
  • Kies “Statistics”
  • Kies “Purge unused”. Hiermee wordt alles wat niet meer in gebruik is opgeschoond
  • Kies dan nog “Fix problems” om eventuele problemen in de geometrie te verhelpen
  • Sla het model op met overschrijven

Heeft u vaak complexe modellen? Mag het allemaal sneller en lichter?
Kijk eens naar de plugin SKIMP

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan optreden als gevolg van volgende situaties en adviezen

  • U heeft het ruisfilter niet aangezet of per ongeluk afgezet. Zet even uit en aan om het zeker te weten dat het aanstaat. Beweeg de camera. U moet nu de ruis weer wegzien gaan in korte tijd.
  • U werkt al een paar uur er mee, heeft veel geprobeerd/getest en ging steeds goed. Nu niet meer
    Het ruisfilter is dan gecrashed. U kunt dit ook zien als de GPU waar normaal een percentage staat steeds 0 blijft.
    Verlaat het programma en start weer.

Helpen de bovenste tips niet?

Er is een mismatch tussen uw driver en de versie Unicorn. Beide worden steeds op elkaar afgestemd.

  1. Verlaat unicorn
  2. Zoek op internet naar de juiste driver voor uw systeem: https://www.geforce.com/drivers
  3. Download deze driver
  4. De setup opslaan en uitvoeren. Neem alles standaard en ga met alle standaard waardes akkoord.
  5. Systeem herstarten
  6. Unicorn en bestand openen
  7. Zorg dat ruisfilter aanstaat, tot 50 herhalingen versnelt dit heel erg het renderen, 50-60 is voor als je dieptewerking hebt.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U vindt uitleg en oplossing via deze pagina: https://www.cadez.nl/unicorn-updates/#update

 

Category: Unicorn Render
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op de achtergrond loopt altijd een controle programma om te kijken of uw versie actueel is. Als er een nieuwe versie is wordt deze voor u gedownload. Zodra deze klaar is wordt de installatie aangeboden.

Wat moet u doen?

  • Sla uw eventueel geopende tekening op als u iets gewijzigd had en laat dan de updates installeren. Had u nog niets open staan dan kunt u akkoord gaan met alle meldingen en wordt Unicorn automatisch voor u uitgezet en bijgewerkt.
  • In alle gevallen nadat geïnstalleerd heeft even opnieuw opstarten.
  • Installeer zelf nog even de cadez aanvullingen, tenminste als u graat de zogenaamde ‘presets’ bij scenes wilt gebruiken. Tevens weet u dan zeker dat u de nieuwste materialen heeft.
    Klik daarvoor HIER
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Vaak zijn sketchup modellen groot en door het ontwerpen niet “schoon”.
Schoon uw model op met de volgende vaste stappen, het wordt er sowieso ook lichter van.

  • Open in sketchup uw model.
  • Zoom volledig uit.
  • Zet eventueel verborgen dingen wel aan, als ze er wel in moeten blijven zitten.
  • Selecteer het model
  • Kopieer (Edit – copy)
  • Start een nieuw legen tekening (File – new)
    Nu is sowieso al vanalles opgeschoond omdat alleen wat u nodig heeft is meegekomen.
  • Sla het model op onder een eventueel nieuwe naam als u het origineel wilt bewaren
  • Plak het model daar in (Edit – paste in place)
  • Ga naar Windows  – model info
  • Kies “Statistics”
  • Kies “Purge unused”. Hiermee wordt alles wat niet meer in gebruik is opgeschoond
  • Kies dan nog “Fix problems” om eventuele problemen in de geometrie te verhelpen
  • Sla het model op met overschrijven
  • Probeer het nu nog maals in ARC+ en/of Unicorn
  • Lukt het nog steeds niet ? Mail uw model naar helpdesk@cadez.nl via wetransfer.nl
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Verander het type vorm in Vectorworks zelf eerst met deze stappen

  • Selecteer de vorm(en) in het Vectorworks model
  • Ga naar menu “Zet om” en dan “Zet om naar generiek volume”.
  • Exporteer naar DAE
  • Overschrijf het bestand wat in Unicorn geïmporteerd is.
  • Laat het model bijwerken in Unicorn in de tab “materiaal” – “model” dan rechter muisknop “model controleren voor wijzigingen
Category: Unicorn Render
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

SketchUp

Regelmatig download u elementen die u wellicht niet meer gebruikt. Toch zitten ze dan in uw bestand. U kunt dit handig opschonen met deze stappen:

  • Ga naar Windows  – model info
  • Kies “Statistics”
  • Kies “Purge unused”. Hiermee wordt alles wat niet meer in gebruik is opgeschoond
  • Kies dan nog “Fix problems” om eventuele problemen in de geometrie te verhelpen
  • Sla het model op met overschrijven

Heeft u vaak complexe modellen? Mag het allemaal sneller en lichter?
Kijk eens naar de plugin SKIMP

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Het staat niet meer in het pull-down menu. Maar in de toolbaar van Warehouse. Zet die toolbar dus aan En gebruik het warehouse icoon.

 

Category: SketchUp
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Het probleem komt naar wij weten alleen bij safari browser voor. En dat is op apple Osx de standaard browser meestal.
Probeer eerst 1, als dat niet lukt, volg de stappen bij 2.

1. Leeg de cache in safari
Hier vind je de stappen hoe dat moet:


Ga daarna uit je trimble account en log daarna weer in. Ik bedoel dus in het sketchup startscherm. Bij de licence moet dan je subsription plan zichtbaar zijn en geen melding meer van trial krijgen. kortom, dan moet het werken.

Als dit niet lukt:
2. Installeer google chrome als u dat nog niet heeft.

Probeer dan net als bij stap 1 weer met inloggen uitloggen of de activatie er eindelijk doorheen komt.
Category: SketchUp
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

Hardware

Klik met de rechter muisknop op het windows icoon. Kies apparaatbeheer. Kies grafische schermadapter. Klik met rechter muisknop op uw grafische kaart. Kies bijwerken en daarna voor de autoamatische optie. Indien up to date hoeft u niets te doen, zo niet, dan wordt de laatste driver gedownload en deze installeert u. Stap voor stap beschrijving vind u in de PDF hier naast.

Category: Hardware
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

In windows 10 klikt u op het windows icoon linksonder in het scherm en klikt dan met de rechter muisknop. U kiest dan apparaatbeheer. In apparaatbeheer “Beeldschermadapters” klikt u daarop en ziet u bijvoorbeeld “NVIDIA Geforce GTX 750ti”. Meer in details, voor diverse windows systemen of zelfs apple? klik HIER

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More