ARC+ Storingen

Deze melding kunt u krijgen als de computer bepaalde modules niet heeft kunnen registreren door verschillende redenen, meestal onvoldoende rechten. Dit kun u alsnog handmatig doen via het command prompt venster.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Uw virus scanner is hier de oorzaak van. Advies

  • Deinstalleer de virus scanner als dit iets anders is dan windows defender.
    Kasperskey, Norton,. AVG,Bit defender en eigenlijk alles anders dan windows defender (gratis!)  zijn agressieve, te strenge virus scanners en werken niet goed samen met updates of installaties.
    Meer info? Zie Welles en nietes voor soepel computergebruik. Antivirus? Cleaners? Updates?
  • Zorg dat eigen biblioteken veilig staan die u in arcalib heeft. even een kopie naar andere map maken
  • Deinstalleer arc+ X10 alle delen via uw apps (programma’s)
  • Ga naar ARC+ Installatie X10.
  • Klik op de tab van uw versie BIM, design, of premium2 (p3 niet van toepassing voor dit probleem)
  • Download alle delen zodat u overal de laatste versie van heeft.
  • Zet windows defender realtime beveiliging uit
  • Installeer het eerste deel arc+ als adminstrator (rechter muisknop) en laat alle opties uit (render/ifc/pdf/hasp allemaal UIT)
  • Installeer de andere aanvullende cadez delen, u heeft de wachtwoorden daarvoor per mail gehad vanuit order@cadez.nl
  • Herstart uw systeem
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt doordat uw resolutie anders is als de standaard installatie. Dit is aan te passen door de ds bestanden uit map arcuser te verwijderen. U treft de stappen in de pdf.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden als u de resolutie wijzigt van uw windows scherm door bijvoorbeeld een ander scherm aan te sluiten. Oplossing is: start de windowsverkenner nadat u arc+ heeft afgesloten. Ga naar de map arcuser van uw arc+ versie. Verwijder het bestand wsp.cfg. Start arc+ weer en het moet nu goed zijn.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Natuurlijk!

Wanneer u in X9 of ouder in de systeem map een eigen structuur gemaakt heeft bijvoorbeeld c:\arc+ x edition\arcalib\_bureau dan kopieert u de map _bureau over naar de arcalib van X10.
Dus naar C:\ARC+ X10 Edition EN\ARCALIB. Automatisch zullen alle tekeningen dan goed werken omdat ze de zelfde bestanden in dezelfde map vinden.

Wat u vooral NIET moet doen is:

De hele map arcalib van een ouder versie kopiëren. Alle correcties van X10, ook het opschonen en alle vernieuwingen, dit is maanden werk geweest, doet u hier mee teniet.

Maak nooit bibliotheken BUITEN arcalib.
U krijgt dan namelijk de volgende nadelen

  • alles wat u in de nieuwe versie maakt, X10 nu, wordt automatisch omgezet naar X10 formaat, hierna kan u dat niet meer in oude versies openen
  • wanneer u een bestand wilt versturen, neemt de daarvoor bedoelde functie alles vanuit uw projectmap en arcalib. NIETS daarbuiten. Dat betekent dat bedrijven waar u mee samenwerkt, en ook onze helpdesk dus, uw bestanden niet compleet ontvangt.
  • wanneer u een keer de mapnaam of schijfnaam verandert, zullen alle bestanden die buiten de arcalib staan, niet meer herkend worden, u beschadigd dan uw archief.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Mogelijk staan er meer, stop ze allemaal. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en weer arc+ kunnen starten. Controleer uw bestand zonder het meteen te openen met \qfile (tik dat in op de commando regel. Blader er naar toe via “dialoogvenster’. Mocht het fouten geven, gebruik dan wederom \qfile en repareer het bestand.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem is op te lossen door de TEMP map leeg te halen. Deze is te vinden in …:\ARC+ … Edition\TEMP.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan ontstaan als uw configuratie is beschadigd en/of u de USB er niet in gehad heeft. ARC+ heeft dan niet de kans gehad de configuratie netjes af te sluiten. Oplossen als volgt:

  • Start de windows verkenner
  • Ga naar de map c:\arc xx edition\resource
  • Kopieer de hele map arcuser naar windows klembord Ctrl+c
  • Ga naar de map  c:\arc xx edition\
  • Plak de klembord inhoud Ctrl+v. overschrijf dus de bestaande map arcuser
  • Controleer of u weer kozijnen kunt plaatsen
  • Als het weer werkt en u de cadez interface herstelt wilt hebben installeer dan de cadez interface.
    Zoek in uw mail de installatie link en bijbehorend wachtwoord op.
Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U kunt uw bestanden controleren op fouten via /qfile. Deze commando kunt u links onder in het typvlak intypen of vinden in het menutje onder BESTAND -> Bestandsbeheer gereedschap -> Bestanden controleren/repareren

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Staan de 2 iconen van het renderen wel aan? zo niet zet ze aan en dan was het dat alleen maar.

De iconen kan ik niet aanzetten?
Een grote kans dat uw virus scanner het programmadeel wat die koppeling regelt heeft geblokkeerd. Deinstalleer uw virusscanner. Herinstalleer arc+. Zet ook windows defender uit tijdens installatie, na herstart gaat het weer aan.

Zwarte lijst van virus scanners top 5

  1. Kaspersky.
  2. Norton
  3. Eset
  4. Bit defender
  5. AVG

Stop met het gebruik van extra anti virus software. Waarom?
Ze blijkt immers te agressief. Een goede virus scanner zou het onderscheid moeten kunnen maken tussen een ongewenst en een juist gewenst programma. Maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn.  Windows heeft er alle belang bij een goed besturingsysteem te leveren. Windows 10 biedt daarvoor dan ook een prima oplossing met windows defender, gratis inbegrepen. Een extra virus scanner maakt behalve ongewenste blokkades ook nog uw systeem trager. We hebben het al tientallen zo niet honderden keren meegemaakt dat de werking na verwijdering de oplossing bood. Wij snappen dat u veilig wilt werken en wellicht het advies van een ander ICT bedrijf ter harte neemt. Maar dat mogen geen storingen in uw software waard zijn natuurlijk en dat is nu eenmaal zeker te weten met bovenstaande top 5 het geval.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Mogelijk heeft u een model eerder geopend dan dat bladerender klaar was met starten. Sluit alle sessies af-> navigeer naar de temp map van uw Arc+ installatie (bv c:\arc+ X9 edition\temp) -> verwijder alles wat hierin staat->start Arc+ x9-> wacht tot bladerender helemaal klaar is met laden-> Open dan pas een model.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Start \batchfix. Kies “Alles selecteren”, “bestandsmodus”, “Huidige model gebruiken”, “Bestand repareren”. Advies om te voorkomen in de toekomst: werk met 3D altijd met een render scherm aan. U stelt arc+ dan continue in de gelegenheid het model bij te werken.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden vooral als uw wand erg dun is, of als er veel kozijnen in één wand zitten. Zorg dat de rollaag van èlk kozijn of deur op ofwel 0mm staat, ofwel een waarde heeft, groter dan 10mm. U kunt dit instellen door de afmetingen van alle kozijnen/deuren aan te passen via de knop “details”.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Open de murenbibliotheek (F3) selecteer de muur wat problemen heeft in de tekening. klik 1x op hamer en klik in nieuwe venster gelijk op OK. antwoord met Ja op de vraag. De muren zullen opnieuw worden opgebouwd.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt omdat u onder een gebruikersaccount in een netwerkdomein bent aangemeld. Oplossing is de snelkoppeling niet als administrator uitvoeren:

  1. Klik met rechter muisknop op de snelkoppeling van arc+ (bureablad)
  2. Geavanceerd
  3. Administrator vinkje uitvinken, dus moet wit zijn
  4. OK

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en kunt u arc+ starten.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U moet een herinstallatie doen als administrator. U hoeft niet te deinstalleren. U download deel 1 dat is de arc+ setup, daarbij vinkt u alle opties uit, omdat die al geinstalleerd zijn. Deel 3 arcalib is niet nodig. Allerbelangrijkste: herstart uw systeem. Start dan ARC+ pas weer.
http://www.cadez.nl/x8.html

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op het moment wanneer u tijdens het openen (laden) van een model de windows melding (reageert niet) krijgt, moet u rustig afwachten en absoluut NIET met uw muis in het ARC+ scherm klikken want dit is binnen windows een reactie melding. Doet u dit toch? dan heeft u 100% kans dat ARC+ gaat crashen.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

ARC+ Storingen

Deze melding kunt u krijgen als de computer bepaalde modules niet heeft kunnen registreren door verschillende redenen, meestal onvoldoende rechten. Dit kun u alsnog handmatig doen via het command prompt venster.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Uw virus scanner is hier de oorzaak van. Advies

  • Deinstalleer de virus scanner als dit iets anders is dan windows defender.
    Kasperskey, Norton,. AVG,Bit defender en eigenlijk alles anders dan windows defender (gratis!)  zijn agressieve, te strenge virus scanners en werken niet goed samen met updates of installaties.
    Meer info? Zie Welles en nietes voor soepel computergebruik. Antivirus? Cleaners? Updates?
  • Zorg dat eigen biblioteken veilig staan die u in arcalib heeft. even een kopie naar andere map maken
  • Deinstalleer arc+ X10 alle delen via uw apps (programma’s)
  • Ga naar ARC+ Installatie X10.
  • Klik op de tab van uw versie BIM, design, of premium2 (p3 niet van toepassing voor dit probleem)
  • Download alle delen zodat u overal de laatste versie van heeft.
  • Zet windows defender realtime beveiliging uit
  • Installeer het eerste deel arc+ als adminstrator (rechter muisknop) en laat alle opties uit (render/ifc/pdf/hasp allemaal UIT)
  • Installeer de andere aanvullende cadez delen, u heeft de wachtwoorden daarvoor per mail gehad vanuit order@cadez.nl
  • Herstart uw systeem
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt doordat uw resolutie anders is als de standaard installatie. Dit is aan te passen door de ds bestanden uit map arcuser te verwijderen. U treft de stappen in de pdf.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden als u de resolutie wijzigt van uw windows scherm door bijvoorbeeld een ander scherm aan te sluiten. Oplossing is: start de windowsverkenner nadat u arc+ heeft afgesloten. Ga naar de map arcuser van uw arc+ versie. Verwijder het bestand wsp.cfg. Start arc+ weer en het moet nu goed zijn.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Natuurlijk!

Wanneer u in X9 of ouder in de systeem map een eigen structuur gemaakt heeft bijvoorbeeld c:\arc+ x edition\arcalib\_bureau dan kopieert u de map _bureau over naar de arcalib van X10.
Dus naar C:\ARC+ X10 Edition EN\ARCALIB. Automatisch zullen alle tekeningen dan goed werken omdat ze de zelfde bestanden in dezelfde map vinden.

Wat u vooral NIET moet doen is:

De hele map arcalib van een ouder versie kopiëren. Alle correcties van X10, ook het opschonen en alle vernieuwingen, dit is maanden werk geweest, doet u hier mee teniet.

Maak nooit bibliotheken BUITEN arcalib.
U krijgt dan namelijk de volgende nadelen

  • alles wat u in de nieuwe versie maakt, X10 nu, wordt automatisch omgezet naar X10 formaat, hierna kan u dat niet meer in oude versies openen
  • wanneer u een bestand wilt versturen, neemt de daarvoor bedoelde functie alles vanuit uw projectmap en arcalib. NIETS daarbuiten. Dat betekent dat bedrijven waar u mee samenwerkt, en ook onze helpdesk dus, uw bestanden niet compleet ontvangt.
  • wanneer u een keer de mapnaam of schijfnaam verandert, zullen alle bestanden die buiten de arcalib staan, niet meer herkend worden, u beschadigd dan uw archief.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Mogelijk staan er meer, stop ze allemaal. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en weer arc+ kunnen starten. Controleer uw bestand zonder het meteen te openen met \qfile (tik dat in op de commando regel. Blader er naar toe via “dialoogvenster’. Mocht het fouten geven, gebruik dan wederom \qfile en repareer het bestand.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem is op te lossen door de TEMP map leeg te halen. Deze is te vinden in …:\ARC+ … Edition\TEMP.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan ontstaan als uw configuratie is beschadigd en/of u de USB er niet in gehad heeft. ARC+ heeft dan niet de kans gehad de configuratie netjes af te sluiten. Oplossen als volgt:

  • Start de windows verkenner
  • Ga naar de map c:\arc xx edition\resource
  • Kopieer de hele map arcuser naar windows klembord Ctrl+c
  • Ga naar de map  c:\arc xx edition\
  • Plak de klembord inhoud Ctrl+v. overschrijf dus de bestaande map arcuser
  • Controleer of u weer kozijnen kunt plaatsen
  • Als het weer werkt en u de cadez interface herstelt wilt hebben installeer dan de cadez interface.
    Zoek in uw mail de installatie link en bijbehorend wachtwoord op.
Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U kunt uw bestanden controleren op fouten via /qfile. Deze commando kunt u links onder in het typvlak intypen of vinden in het menutje onder BESTAND -> Bestandsbeheer gereedschap -> Bestanden controleren/repareren

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Staan de 2 iconen van het renderen wel aan? zo niet zet ze aan en dan was het dat alleen maar.

De iconen kan ik niet aanzetten?
Een grote kans dat uw virus scanner het programmadeel wat die koppeling regelt heeft geblokkeerd. Deinstalleer uw virusscanner. Herinstalleer arc+. Zet ook windows defender uit tijdens installatie, na herstart gaat het weer aan.

Zwarte lijst van virus scanners top 5

  1. Kaspersky.
  2. Norton
  3. Eset
  4. Bit defender
  5. AVG

Stop met het gebruik van extra anti virus software. Waarom?
Ze blijkt immers te agressief. Een goede virus scanner zou het onderscheid moeten kunnen maken tussen een ongewenst en een juist gewenst programma. Maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn.  Windows heeft er alle belang bij een goed besturingsysteem te leveren. Windows 10 biedt daarvoor dan ook een prima oplossing met windows defender, gratis inbegrepen. Een extra virus scanner maakt behalve ongewenste blokkades ook nog uw systeem trager. We hebben het al tientallen zo niet honderden keren meegemaakt dat de werking na verwijdering de oplossing bood. Wij snappen dat u veilig wilt werken en wellicht het advies van een ander ICT bedrijf ter harte neemt. Maar dat mogen geen storingen in uw software waard zijn natuurlijk en dat is nu eenmaal zeker te weten met bovenstaande top 5 het geval.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Mogelijk heeft u een model eerder geopend dan dat bladerender klaar was met starten. Sluit alle sessies af-> navigeer naar de temp map van uw Arc+ installatie (bv c:\arc+ X9 edition\temp) -> verwijder alles wat hierin staat->start Arc+ x9-> wacht tot bladerender helemaal klaar is met laden-> Open dan pas een model.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Start \batchfix. Kies “Alles selecteren”, “bestandsmodus”, “Huidige model gebruiken”, “Bestand repareren”. Advies om te voorkomen in de toekomst: werk met 3D altijd met een render scherm aan. U stelt arc+ dan continue in de gelegenheid het model bij te werken.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden vooral als uw wand erg dun is, of als er veel kozijnen in één wand zitten. Zorg dat de rollaag van èlk kozijn of deur op ofwel 0mm staat, ofwel een waarde heeft, groter dan 10mm. U kunt dit instellen door de afmetingen van alle kozijnen/deuren aan te passen via de knop “details”.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Open de murenbibliotheek (F3) selecteer de muur wat problemen heeft in de tekening. klik 1x op hamer en klik in nieuwe venster gelijk op OK. antwoord met Ja op de vraag. De muren zullen opnieuw worden opgebouwd.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt omdat u onder een gebruikersaccount in een netwerkdomein bent aangemeld. Oplossing is de snelkoppeling niet als administrator uitvoeren:

  1. Klik met rechter muisknop op de snelkoppeling van arc+ (bureablad)
  2. Geavanceerd
  3. Administrator vinkje uitvinken, dus moet wit zijn
  4. OK

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en kunt u arc+ starten.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U moet een herinstallatie doen als administrator. U hoeft niet te deinstalleren. U download deel 1 dat is de arc+ setup, daarbij vinkt u alle opties uit, omdat die al geinstalleerd zijn. Deel 3 arcalib is niet nodig. Allerbelangrijkste: herstart uw systeem. Start dan ARC+ pas weer.
http://www.cadez.nl/x8.html

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op het moment wanneer u tijdens het openen (laden) van een model de windows melding (reageert niet) krijgt, moet u rustig afwachten en absoluut NIET met uw muis in het ARC+ scherm klikken want dit is binnen windows een reactie melding. Doet u dit toch? dan heeft u 100% kans dat ARC+ gaat crashen.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

ARC+ Storingen

Deze melding kunt u krijgen als de computer bepaalde modules niet heeft kunnen registreren door verschillende redenen, meestal onvoldoende rechten. Dit kun u alsnog handmatig doen via het command prompt venster.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Uw virus scanner is hier de oorzaak van. Advies

  • Deinstalleer de virus scanner als dit iets anders is dan windows defender.
    Kasperskey, Norton,. AVG,Bit defender en eigenlijk alles anders dan windows defender (gratis!)  zijn agressieve, te strenge virus scanners en werken niet goed samen met updates of installaties.
    Meer info? Zie Welles en nietes voor soepel computergebruik. Antivirus? Cleaners? Updates?
  • Zorg dat eigen biblioteken veilig staan die u in arcalib heeft. even een kopie naar andere map maken
  • Deinstalleer arc+ X10 alle delen via uw apps (programma’s)
  • Ga naar ARC+ Installatie X10.
  • Klik op de tab van uw versie BIM, design, of premium2 (p3 niet van toepassing voor dit probleem)
  • Download alle delen zodat u overal de laatste versie van heeft.
  • Zet windows defender realtime beveiliging uit
  • Installeer het eerste deel arc+ als adminstrator (rechter muisknop) en laat alle opties uit (render/ifc/pdf/hasp allemaal UIT)
  • Installeer de andere aanvullende cadez delen, u heeft de wachtwoorden daarvoor per mail gehad vanuit order@cadez.nl
  • Herstart uw systeem
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt doordat uw resolutie anders is als de standaard installatie. Dit is aan te passen door de ds bestanden uit map arcuser te verwijderen. U treft de stappen in de pdf.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden als u de resolutie wijzigt van uw windows scherm door bijvoorbeeld een ander scherm aan te sluiten. Oplossing is: start de windowsverkenner nadat u arc+ heeft afgesloten. Ga naar de map arcuser van uw arc+ versie. Verwijder het bestand wsp.cfg. Start arc+ weer en het moet nu goed zijn.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Natuurlijk!

Wanneer u in X9 of ouder in de systeem map een eigen structuur gemaakt heeft bijvoorbeeld c:\arc+ x edition\arcalib\_bureau dan kopieert u de map _bureau over naar de arcalib van X10.
Dus naar C:\ARC+ X10 Edition EN\ARCALIB. Automatisch zullen alle tekeningen dan goed werken omdat ze de zelfde bestanden in dezelfde map vinden.

Wat u vooral NIET moet doen is:

De hele map arcalib van een ouder versie kopiëren. Alle correcties van X10, ook het opschonen en alle vernieuwingen, dit is maanden werk geweest, doet u hier mee teniet.

Maak nooit bibliotheken BUITEN arcalib.
U krijgt dan namelijk de volgende nadelen

  • alles wat u in de nieuwe versie maakt, X10 nu, wordt automatisch omgezet naar X10 formaat, hierna kan u dat niet meer in oude versies openen
  • wanneer u een bestand wilt versturen, neemt de daarvoor bedoelde functie alles vanuit uw projectmap en arcalib. NIETS daarbuiten. Dat betekent dat bedrijven waar u mee samenwerkt, en ook onze helpdesk dus, uw bestanden niet compleet ontvangt.
  • wanneer u een keer de mapnaam of schijfnaam verandert, zullen alle bestanden die buiten de arcalib staan, niet meer herkend worden, u beschadigd dan uw archief.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Mogelijk staan er meer, stop ze allemaal. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en weer arc+ kunnen starten. Controleer uw bestand zonder het meteen te openen met \qfile (tik dat in op de commando regel. Blader er naar toe via “dialoogvenster’. Mocht het fouten geven, gebruik dan wederom \qfile en repareer het bestand.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem is op te lossen door de TEMP map leeg te halen. Deze is te vinden in …:\ARC+ … Edition\TEMP.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan ontstaan als uw configuratie is beschadigd en/of u de USB er niet in gehad heeft. ARC+ heeft dan niet de kans gehad de configuratie netjes af te sluiten. Oplossen als volgt:

  • Start de windows verkenner
  • Ga naar de map c:\arc xx edition\resource
  • Kopieer de hele map arcuser naar windows klembord Ctrl+c
  • Ga naar de map  c:\arc xx edition\
  • Plak de klembord inhoud Ctrl+v. overschrijf dus de bestaande map arcuser
  • Controleer of u weer kozijnen kunt plaatsen
  • Als het weer werkt en u de cadez interface herstelt wilt hebben installeer dan de cadez interface.
    Zoek in uw mail de installatie link en bijbehorend wachtwoord op.
Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U kunt uw bestanden controleren op fouten via /qfile. Deze commando kunt u links onder in het typvlak intypen of vinden in het menutje onder BESTAND -> Bestandsbeheer gereedschap -> Bestanden controleren/repareren

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Staan de 2 iconen van het renderen wel aan? zo niet zet ze aan en dan was het dat alleen maar.

De iconen kan ik niet aanzetten?
Een grote kans dat uw virus scanner het programmadeel wat die koppeling regelt heeft geblokkeerd. Deinstalleer uw virusscanner. Herinstalleer arc+. Zet ook windows defender uit tijdens installatie, na herstart gaat het weer aan.

Zwarte lijst van virus scanners top 5

  1. Kaspersky.
  2. Norton
  3. Eset
  4. Bit defender
  5. AVG

Stop met het gebruik van extra anti virus software. Waarom?
Ze blijkt immers te agressief. Een goede virus scanner zou het onderscheid moeten kunnen maken tussen een ongewenst en een juist gewenst programma. Maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn.  Windows heeft er alle belang bij een goed besturingsysteem te leveren. Windows 10 biedt daarvoor dan ook een prima oplossing met windows defender, gratis inbegrepen. Een extra virus scanner maakt behalve ongewenste blokkades ook nog uw systeem trager. We hebben het al tientallen zo niet honderden keren meegemaakt dat de werking na verwijdering de oplossing bood. Wij snappen dat u veilig wilt werken en wellicht het advies van een ander ICT bedrijf ter harte neemt. Maar dat mogen geen storingen in uw software waard zijn natuurlijk en dat is nu eenmaal zeker te weten met bovenstaande top 5 het geval.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Mogelijk heeft u een model eerder geopend dan dat bladerender klaar was met starten. Sluit alle sessies af-> navigeer naar de temp map van uw Arc+ installatie (bv c:\arc+ X9 edition\temp) -> verwijder alles wat hierin staat->start Arc+ x9-> wacht tot bladerender helemaal klaar is met laden-> Open dan pas een model.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Start \batchfix. Kies “Alles selecteren”, “bestandsmodus”, “Huidige model gebruiken”, “Bestand repareren”. Advies om te voorkomen in de toekomst: werk met 3D altijd met een render scherm aan. U stelt arc+ dan continue in de gelegenheid het model bij te werken.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden vooral als uw wand erg dun is, of als er veel kozijnen in één wand zitten. Zorg dat de rollaag van èlk kozijn of deur op ofwel 0mm staat, ofwel een waarde heeft, groter dan 10mm. U kunt dit instellen door de afmetingen van alle kozijnen/deuren aan te passen via de knop “details”.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Open de murenbibliotheek (F3) selecteer de muur wat problemen heeft in de tekening. klik 1x op hamer en klik in nieuwe venster gelijk op OK. antwoord met Ja op de vraag. De muren zullen opnieuw worden opgebouwd.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt omdat u onder een gebruikersaccount in een netwerkdomein bent aangemeld. Oplossing is de snelkoppeling niet als administrator uitvoeren:

  1. Klik met rechter muisknop op de snelkoppeling van arc+ (bureablad)
  2. Geavanceerd
  3. Administrator vinkje uitvinken, dus moet wit zijn
  4. OK

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en kunt u arc+ starten.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U moet een herinstallatie doen als administrator. U hoeft niet te deinstalleren. U download deel 1 dat is de arc+ setup, daarbij vinkt u alle opties uit, omdat die al geinstalleerd zijn. Deel 3 arcalib is niet nodig. Allerbelangrijkste: herstart uw systeem. Start dan ARC+ pas weer.
http://www.cadez.nl/x8.html

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op het moment wanneer u tijdens het openen (laden) van een model de windows melding (reageert niet) krijgt, moet u rustig afwachten en absoluut NIET met uw muis in het ARC+ scherm klikken want dit is binnen windows een reactie melding. Doet u dit toch? dan heeft u 100% kans dat ARC+ gaat crashen.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

ARC+ Storingen

Deze melding kunt u krijgen als de computer bepaalde modules niet heeft kunnen registreren door verschillende redenen, meestal onvoldoende rechten. Dit kun u alsnog handmatig doen via het command prompt venster.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Uw virus scanner is hier de oorzaak van. Advies

  • Deinstalleer de virus scanner als dit iets anders is dan windows defender.
    Kasperskey, Norton,. AVG,Bit defender en eigenlijk alles anders dan windows defender (gratis!)  zijn agressieve, te strenge virus scanners en werken niet goed samen met updates of installaties.
    Meer info? Zie Welles en nietes voor soepel computergebruik. Antivirus? Cleaners? Updates?
  • Zorg dat eigen biblioteken veilig staan die u in arcalib heeft. even een kopie naar andere map maken
  • Deinstalleer arc+ X10 alle delen via uw apps (programma’s)
  • Ga naar ARC+ Installatie X10.
  • Klik op de tab van uw versie BIM, design, of premium2 (p3 niet van toepassing voor dit probleem)
  • Download alle delen zodat u overal de laatste versie van heeft.
  • Zet windows defender realtime beveiliging uit
  • Installeer het eerste deel arc+ als adminstrator (rechter muisknop) en laat alle opties uit (render/ifc/pdf/hasp allemaal UIT)
  • Installeer de andere aanvullende cadez delen, u heeft de wachtwoorden daarvoor per mail gehad vanuit order@cadez.nl
  • Herstart uw systeem
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt doordat uw resolutie anders is als de standaard installatie. Dit is aan te passen door de ds bestanden uit map arcuser te verwijderen. U treft de stappen in de pdf.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden als u de resolutie wijzigt van uw windows scherm door bijvoorbeeld een ander scherm aan te sluiten. Oplossing is: start de windowsverkenner nadat u arc+ heeft afgesloten. Ga naar de map arcuser van uw arc+ versie. Verwijder het bestand wsp.cfg. Start arc+ weer en het moet nu goed zijn.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Natuurlijk!

Wanneer u in X9 of ouder in de systeem map een eigen structuur gemaakt heeft bijvoorbeeld c:\arc+ x edition\arcalib\_bureau dan kopieert u de map _bureau over naar de arcalib van X10.
Dus naar C:\ARC+ X10 Edition EN\ARCALIB. Automatisch zullen alle tekeningen dan goed werken omdat ze de zelfde bestanden in dezelfde map vinden.

Wat u vooral NIET moet doen is:

De hele map arcalib van een ouder versie kopiëren. Alle correcties van X10, ook het opschonen en alle vernieuwingen, dit is maanden werk geweest, doet u hier mee teniet.

Maak nooit bibliotheken BUITEN arcalib.
U krijgt dan namelijk de volgende nadelen

  • alles wat u in de nieuwe versie maakt, X10 nu, wordt automatisch omgezet naar X10 formaat, hierna kan u dat niet meer in oude versies openen
  • wanneer u een bestand wilt versturen, neemt de daarvoor bedoelde functie alles vanuit uw projectmap en arcalib. NIETS daarbuiten. Dat betekent dat bedrijven waar u mee samenwerkt, en ook onze helpdesk dus, uw bestanden niet compleet ontvangt.
  • wanneer u een keer de mapnaam of schijfnaam verandert, zullen alle bestanden die buiten de arcalib staan, niet meer herkend worden, u beschadigd dan uw archief.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Mogelijk staan er meer, stop ze allemaal. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en weer arc+ kunnen starten. Controleer uw bestand zonder het meteen te openen met \qfile (tik dat in op de commando regel. Blader er naar toe via “dialoogvenster’. Mocht het fouten geven, gebruik dan wederom \qfile en repareer het bestand.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem is op te lossen door de TEMP map leeg te halen. Deze is te vinden in …:\ARC+ … Edition\TEMP.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan ontstaan als uw configuratie is beschadigd en/of u de USB er niet in gehad heeft. ARC+ heeft dan niet de kans gehad de configuratie netjes af te sluiten. Oplossen als volgt:

  • Start de windows verkenner
  • Ga naar de map c:\arc xx edition\resource
  • Kopieer de hele map arcuser naar windows klembord Ctrl+c
  • Ga naar de map  c:\arc xx edition\
  • Plak de klembord inhoud Ctrl+v. overschrijf dus de bestaande map arcuser
  • Controleer of u weer kozijnen kunt plaatsen
  • Als het weer werkt en u de cadez interface herstelt wilt hebben installeer dan de cadez interface.
    Zoek in uw mail de installatie link en bijbehorend wachtwoord op.
Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U kunt uw bestanden controleren op fouten via /qfile. Deze commando kunt u links onder in het typvlak intypen of vinden in het menutje onder BESTAND -> Bestandsbeheer gereedschap -> Bestanden controleren/repareren

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Staan de 2 iconen van het renderen wel aan? zo niet zet ze aan en dan was het dat alleen maar.

De iconen kan ik niet aanzetten?
Een grote kans dat uw virus scanner het programmadeel wat die koppeling regelt heeft geblokkeerd. Deinstalleer uw virusscanner. Herinstalleer arc+. Zet ook windows defender uit tijdens installatie, na herstart gaat het weer aan.

Zwarte lijst van virus scanners top 5

  1. Kaspersky.
  2. Norton
  3. Eset
  4. Bit defender
  5. AVG

Stop met het gebruik van extra anti virus software. Waarom?
Ze blijkt immers te agressief. Een goede virus scanner zou het onderscheid moeten kunnen maken tussen een ongewenst en een juist gewenst programma. Maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn.  Windows heeft er alle belang bij een goed besturingsysteem te leveren. Windows 10 biedt daarvoor dan ook een prima oplossing met windows defender, gratis inbegrepen. Een extra virus scanner maakt behalve ongewenste blokkades ook nog uw systeem trager. We hebben het al tientallen zo niet honderden keren meegemaakt dat de werking na verwijdering de oplossing bood. Wij snappen dat u veilig wilt werken en wellicht het advies van een ander ICT bedrijf ter harte neemt. Maar dat mogen geen storingen in uw software waard zijn natuurlijk en dat is nu eenmaal zeker te weten met bovenstaande top 5 het geval.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Mogelijk heeft u een model eerder geopend dan dat bladerender klaar was met starten. Sluit alle sessies af-> navigeer naar de temp map van uw Arc+ installatie (bv c:\arc+ X9 edition\temp) -> verwijder alles wat hierin staat->start Arc+ x9-> wacht tot bladerender helemaal klaar is met laden-> Open dan pas een model.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Start \batchfix. Kies “Alles selecteren”, “bestandsmodus”, “Huidige model gebruiken”, “Bestand repareren”. Advies om te voorkomen in de toekomst: werk met 3D altijd met een render scherm aan. U stelt arc+ dan continue in de gelegenheid het model bij te werken.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden vooral als uw wand erg dun is, of als er veel kozijnen in één wand zitten. Zorg dat de rollaag van èlk kozijn of deur op ofwel 0mm staat, ofwel een waarde heeft, groter dan 10mm. U kunt dit instellen door de afmetingen van alle kozijnen/deuren aan te passen via de knop “details”.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Open de murenbibliotheek (F3) selecteer de muur wat problemen heeft in de tekening. klik 1x op hamer en klik in nieuwe venster gelijk op OK. antwoord met Ja op de vraag. De muren zullen opnieuw worden opgebouwd.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt omdat u onder een gebruikersaccount in een netwerkdomein bent aangemeld. Oplossing is de snelkoppeling niet als administrator uitvoeren:

  1. Klik met rechter muisknop op de snelkoppeling van arc+ (bureablad)
  2. Geavanceerd
  3. Administrator vinkje uitvinken, dus moet wit zijn
  4. OK

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en kunt u arc+ starten.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U moet een herinstallatie doen als administrator. U hoeft niet te deinstalleren. U download deel 1 dat is de arc+ setup, daarbij vinkt u alle opties uit, omdat die al geinstalleerd zijn. Deel 3 arcalib is niet nodig. Allerbelangrijkste: herstart uw systeem. Start dan ARC+ pas weer.
http://www.cadez.nl/x8.html

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op het moment wanneer u tijdens het openen (laden) van een model de windows melding (reageert niet) krijgt, moet u rustig afwachten en absoluut NIET met uw muis in het ARC+ scherm klikken want dit is binnen windows een reactie melding. Doet u dit toch? dan heeft u 100% kans dat ARC+ gaat crashen.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More

ARC+ Storingen

Deze melding kunt u krijgen als de computer bepaalde modules niet heeft kunnen registreren door verschillende redenen, meestal onvoldoende rechten. Dit kun u alsnog handmatig doen via het command prompt venster.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Uw virus scanner is hier de oorzaak van. Advies

  • Deinstalleer de virus scanner als dit iets anders is dan windows defender.
    Kasperskey, Norton,. AVG,Bit defender en eigenlijk alles anders dan windows defender (gratis!)  zijn agressieve, te strenge virus scanners en werken niet goed samen met updates of installaties.
    Meer info? Zie Welles en nietes voor soepel computergebruik. Antivirus? Cleaners? Updates?
  • Zorg dat eigen biblioteken veilig staan die u in arcalib heeft. even een kopie naar andere map maken
  • Deinstalleer arc+ X10 alle delen via uw apps (programma’s)
  • Ga naar ARC+ Installatie X10.
  • Klik op de tab van uw versie BIM, design, of premium2 (p3 niet van toepassing voor dit probleem)
  • Download alle delen zodat u overal de laatste versie van heeft.
  • Zet windows defender realtime beveiliging uit
  • Installeer het eerste deel arc+ als adminstrator (rechter muisknop) en laat alle opties uit (render/ifc/pdf/hasp allemaal UIT)
  • Installeer de andere aanvullende cadez delen, u heeft de wachtwoorden daarvoor per mail gehad vanuit order@cadez.nl
  • Herstart uw systeem
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt doordat uw resolutie anders is als de standaard installatie. Dit is aan te passen door de ds bestanden uit map arcuser te verwijderen. U treft de stappen in de pdf.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden als u de resolutie wijzigt van uw windows scherm door bijvoorbeeld een ander scherm aan te sluiten. Oplossing is: start de windowsverkenner nadat u arc+ heeft afgesloten. Ga naar de map arcuser van uw arc+ versie. Verwijder het bestand wsp.cfg. Start arc+ weer en het moet nu goed zijn.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Natuurlijk!

Wanneer u in X9 of ouder in de systeem map een eigen structuur gemaakt heeft bijvoorbeeld c:\arc+ x edition\arcalib\_bureau dan kopieert u de map _bureau over naar de arcalib van X10.
Dus naar C:\ARC+ X10 Edition EN\ARCALIB. Automatisch zullen alle tekeningen dan goed werken omdat ze de zelfde bestanden in dezelfde map vinden.

Wat u vooral NIET moet doen is:

De hele map arcalib van een ouder versie kopiëren. Alle correcties van X10, ook het opschonen en alle vernieuwingen, dit is maanden werk geweest, doet u hier mee teniet.

Maak nooit bibliotheken BUITEN arcalib.
U krijgt dan namelijk de volgende nadelen

  • alles wat u in de nieuwe versie maakt, X10 nu, wordt automatisch omgezet naar X10 formaat, hierna kan u dat niet meer in oude versies openen
  • wanneer u een bestand wilt versturen, neemt de daarvoor bedoelde functie alles vanuit uw projectmap en arcalib. NIETS daarbuiten. Dat betekent dat bedrijven waar u mee samenwerkt, en ook onze helpdesk dus, uw bestanden niet compleet ontvangt.
  • wanneer u een keer de mapnaam of schijfnaam verandert, zullen alle bestanden die buiten de arcalib staan, niet meer herkend worden, u beschadigd dan uw archief.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Mogelijk staan er meer, stop ze allemaal. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en weer arc+ kunnen starten. Controleer uw bestand zonder het meteen te openen met \qfile (tik dat in op de commando regel. Blader er naar toe via “dialoogvenster’. Mocht het fouten geven, gebruik dan wederom \qfile en repareer het bestand.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem is op te lossen door de TEMP map leeg te halen. Deze is te vinden in …:\ARC+ … Edition\TEMP.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit kan ontstaan als uw configuratie is beschadigd en/of u de USB er niet in gehad heeft. ARC+ heeft dan niet de kans gehad de configuratie netjes af te sluiten. Oplossen als volgt:

  • Start de windows verkenner
  • Ga naar de map c:\arc xx edition\resource
  • Kopieer de hele map arcuser naar windows klembord Ctrl+c
  • Ga naar de map  c:\arc xx edition\
  • Plak de klembord inhoud Ctrl+v. overschrijf dus de bestaande map arcuser
  • Controleer of u weer kozijnen kunt plaatsen
  • Als het weer werkt en u de cadez interface herstelt wilt hebben installeer dan de cadez interface.
    Zoek in uw mail de installatie link en bijbehorend wachtwoord op.
Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U kunt uw bestanden controleren op fouten via /qfile. Deze commando kunt u links onder in het typvlak intypen of vinden in het menutje onder BESTAND -> Bestandsbeheer gereedschap -> Bestanden controleren/repareren

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Soms is het Unicorn render scherm niet hetzelfde als het arc+ draadmodel. Dit is één van de meest complexe taken van de samenwerking tussen beide programma’s. Helaas vraagt dat af- en toe wat bijwerking van uw kant zodat u doorkunt met uw werk. Wij helpen u daarom met de volgende methodes in volgorde van oplossen. Wat in elk geval niet? \qfile (bestand – repareren)

  1. Bent u al gestart met tekenen vóórdat het Unicorn scherm geladen was? dan heeft Unicorn nog niks kunnen ontvangen. Tik in \regen en dan enter. Wacht tot beeld opgebouwd wordt.
  2. Werkt u met de laatste versie? Check: https://www.cadez.nl/arcplusx10-update/ 
  3. Het kan zijn dat vormen die u tekent niet helemaal juist zijn gemodelleerd. Een tikkeltje teveel opgerekt wellicht, voor het oog correct, voor de database niet geldig. Of uw model komt uit een oudere versie waar de fout ook al zat, maar X10 laat geen foute geometrie toe. Dubbele vlakjes kan u vaak als u inzoomt zien, en zijn een duidelijk teken dat er iets niet klopt.
    Wat kan u doen? Controleer in de solid modus of het daar wel zichtbaar is. Zo niet dan moet u het gedeelte wat niet zichtbaar is opnieuw tekenen. Heeft u dan nog problemen ga door naar de volgende stap.
  4. Gaat het om kozijnen in muren? Verander èlk kozijn wat in een muur zit waar kozijnen zitten die wegvallen met afmeting wijzigen details. Zorg dat de rollaag 0mm is als u die niet gebruikt. Of 10mm en groter als u die wel gebruikt. Stap voor stap uitleg? Klik op de pdf hier rechts.
  5. U heeft iets verplaatst, gekopieerd of gespiegeld en de vorige situatie is ook nog zichtbaar?
    Tik in \regen. Of gebruik het icoon bij 3D beeld om het model opnieuw in te lezen. U dwingt hiermee dat de 3D geometrie van arc+ opnieuw wordt opgebouwd wordt in Unicorn Render. Vaak is dit de oplossing al en vraagt weinig tijd. Nog niet perfect? Volgende stap:
  6. Gebruik \batchfix. Selecteer alles en vergeet niet ook de onderste optie aan te zetten als het om 3D vormen gaat die u zelf gemodelleerd heeft. Bekijk de PDF voor alle stappen.
  7. Nog steeds geen goed resultaat? Selecteer alles van uw tekening met F9 en een gebied (dus niet ctrl-a!). Kopieer dat naar het klembord (Ctrl+c)
    Start een nieuwe tekening met de sjabloon die het beste bij uw project past. Plak met Ctrl+v.
    Sla dit bestand met dezelfde naam op als u qua rendering heel weinig werk opnieuw heeft. Sla het bestand met een andere naam op als u wel veel werk in het render had zitten.
    Sluit arc+ volledig. Start de verkenner. Verwijder de arcf van het nieuwe bestand. Hernoem de arcf van het oude bestand naar het nieuwe bestand.
  8.  Nog niet gelukt? Heeft u wel genoeg geheugen op uw systeem qua grafische kaart en/of intern geheugen? 2GB op een grafische kaart is echt te weinig, en ook 8GB komt u te kort mee. Onstaat het verdwijnen van vormen in groter worden modellen, dan zit daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. 3D groen, figuren en bomen kunt u alleen goed toepassen op een systeem met veel geheugen, zowel intern als op uw grafische kaart.
    Neem contact op om uw model te vergelijken op een systeem van ons.
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Staan de 2 iconen van het renderen wel aan? zo niet zet ze aan en dan was het dat alleen maar.

De iconen kan ik niet aanzetten?
Een grote kans dat uw virus scanner het programmadeel wat die koppeling regelt heeft geblokkeerd. Deinstalleer uw virusscanner. Herinstalleer arc+. Zet ook windows defender uit tijdens installatie, na herstart gaat het weer aan.

Zwarte lijst van virus scanners top 5

  1. Kaspersky.
  2. Norton
  3. Eset
  4. Bit defender
  5. AVG

Stop met het gebruik van extra anti virus software. Waarom?
Ze blijkt immers te agressief. Een goede virus scanner zou het onderscheid moeten kunnen maken tussen een ongewenst en een juist gewenst programma. Maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn.  Windows heeft er alle belang bij een goed besturingsysteem te leveren. Windows 10 biedt daarvoor dan ook een prima oplossing met windows defender, gratis inbegrepen. Een extra virus scanner maakt behalve ongewenste blokkades ook nog uw systeem trager. We hebben het al tientallen zo niet honderden keren meegemaakt dat de werking na verwijdering de oplossing bood. Wij snappen dat u veilig wilt werken en wellicht het advies van een ander ICT bedrijf ter harte neemt. Maar dat mogen geen storingen in uw software waard zijn natuurlijk en dat is nu eenmaal zeker te weten met bovenstaande top 5 het geval.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Mogelijk heeft u een model eerder geopend dan dat bladerender klaar was met starten. Sluit alle sessies af-> navigeer naar de temp map van uw Arc+ installatie (bv c:\arc+ X9 edition\temp) -> verwijder alles wat hierin staat->start Arc+ x9-> wacht tot bladerender helemaal klaar is met laden-> Open dan pas een model.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Start \batchfix. Kies “Alles selecteren”, “bestandsmodus”, “Huidige model gebruiken”, “Bestand repareren”. Advies om te voorkomen in de toekomst: werk met 3D altijd met een render scherm aan. U stelt arc+ dan continue in de gelegenheid het model bij te werken.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit probleem kan optreden vooral als uw wand erg dun is, of als er veel kozijnen in één wand zitten. Zorg dat de rollaag van èlk kozijn of deur op ofwel 0mm staat, ofwel een waarde heeft, groter dan 10mm. U kunt dit instellen door de afmetingen van alle kozijnen/deuren aan te passen via de knop “details”.

Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Open de murenbibliotheek (F3) selecteer de muur wat problemen heeft in de tekening. klik 1x op hamer en klik in nieuwe venster gelijk op OK. antwoord met Ja op de vraag. De muren zullen opnieuw worden opgebouwd.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Dit komt omdat u onder een gebruikersaccount in een netwerkdomein bent aangemeld. Oplossing is de snelkoppeling niet als administrator uitvoeren:

  1. Klik met rechter muisknop op de snelkoppeling van arc+ (bureablad)
  2. Geavanceerd
  3. Administrator vinkje uitvinken, dus moet wit zijn
  4. OK

Did you find this FAQ helpful?
1
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Ga naar taakbeheer (ctrl+alt+del). Ga naar processen. Zoek naar “arcsm.exe” en beëindig die. Nu zal in het versiebeheer arc+ door windows weer vrijgegeven zijn en kunt u arc+ starten.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

U moet een herinstallatie doen als administrator. U hoeft niet te deinstalleren. U download deel 1 dat is de arc+ setup, daarbij vinkt u alle opties uit, omdat die al geinstalleerd zijn. Deel 3 arcalib is niet nodig. Allerbelangrijkste: herstart uw systeem. Start dan ARC+ pas weer.
http://www.cadez.nl/x8.html

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Op het moment wanneer u tijdens het openen (laden) van een model de windows melding (reageert niet) krijgt, moet u rustig afwachten en absoluut NIET met uw muis in het ARC+ scherm klikken want dit is binnen windows een reactie melding. Doet u dit toch? dan heeft u 100% kans dat ARC+ gaat crashen.

Category: ARC+ Storingen
Did you find this FAQ helpful?
0
0

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verwijder formulier1 Reactie

Load More