Quick,  Physic en Studio

Unicorn is er voor elk budget en toepassing. Zo investeert u alleen in wat u echt nodig heeft en gebruikt. U kunt van een lichtere versie updaten naar een meer uitgebreide door het verschil in prijs bij te leggen naderhand. De Quick is voor snellere resultaten, Physic de mooiste en met Studio voegt u nog meer functies toe zoals VR (Virtual Reality). U kunt zowel Quick als Physic uitbreiden met Studio. In totaal zijn er daardoor 4 licentie vormen mogelijk

Quick

Quick rendering rekent direct op het scherm. In alle versies heeft lichtbronnen tegelijk zichtbaar (“spots”). Wat u op scherm ziet, kunt u in een hogere scherpte opslaan en in slechts enkele secondes heeft u dan al een hoge kwaltiteit rendering. Er zijn 3 standen: basis, fijn en best. De rekentijd neemt toe met de kwaliteit. De best stand is voor exterieur plaatjes zeer vergelijkbaar met de Physic rendering, maar sneller. Voor interieur kunt u ook de best stand gebruiken maar zult u overal waar geen direct licht komt erg donkere plekken zien. Een prachtige oplossing is een flitslamp in de camera te zetten en dan heeft u toch een goeie kwaliteit. Bekijk in de afbeeldingen hieronder goed de verschillen om uw keuze in licentie te bepalen.

Physical

Physical biedt u het maximaal mogelijke op render gebied. Levensechte rendering maakt u dus met “physical rendering”.  Physical biedt ook lichtgevend materiaal én een onbeperkt aantal lichtbronnen. Het zijn de afbeeldingen zoals in de brochure die allemaal met Physic zijn berekend en niet met Quick. Voor exterieur rendering is het verschil met de Physical iets minder groot zoals u onder de voorbeelden kunt zien. Voor interieur ziet u duidelijk verschil en raden we u aan voor de Physical te kiezen in plaats van de Quick rendering.

Studio

Met de studio versie kunt u wijzigingen aan uw oorspronkelijk ontwerp doorvoeren naar unicorn render. Uw render werk blijft dan intact. Bovendien kunt u objecten plaatsen, meerdere modellen samenvoegen en daarmee van alles mengen. U kunt afbeeldingen naar layers uit splitsen voor grafische nabewerking (LPe). De studio versie maakt uitwisseling van render materialen van NVIDIA mogelijk (MDL). De STUDIO maakt Virtual Reality beelden mogelijk zoals facebook 360 graden foto’s. Wanneer in de toekomst animatie functionaliteit of extra plugins toegevoegd worden, heeft u STUDIO nodig. De meest uitgebreide versie is de Physic Studio. Simpelweg de alleskunner en de must voor de professional.

licentie overzicht

  • Quick physic rendering
    In alle versies REALTIME. Rekent supersnel en kan u opslaan
  • Physic rendering
    Realistisch correcte lichtberekening. Vraag rekentijd en kracht van cpu+gpu
  • Lichtbronnen
    IES, spot, vlak, bol, lijn zit in alle versies
  • Lichtgevend materiaal
    U kunt van elke vorm een lichtgevend materiaal maken en laten werken als IES lichtbron, neon etc.
  • Virtual reality
    VR 360 in mono en stereo geschikt voor google card, samsung VR , facebook of website
  • MDL
    Nvidia material definition language = materialen van nvidia downloaden en gebruiken
  • LPe
    Export van render naar ruim 10 verschillende lagen
  • OBJECT
    Herladen/mengen/plaatsen in scene
  • Import
    Welke bestandsformaten kunt u inlezen?
  • Animatie

Quick

390
390
  • SKP, 3DS, 3DM, BSP, BPX, DAE, IFC, PTF, OBJ, FBX, DXF

Quick STUDIO

790
790
  • Lichtbronnen 16 stuks tegelijk naast het daglicht van zon en hdri
  • Alles

Physic

790
790
  • SKP, 3DS, 3DM, BSP, BPX, DAE, IFC, PTF, OBJ, FBX, DXF

Physic STUDIO

1,190
1,190
  • Alles