STANDALONE V2
Starter, Standard, Studio

Unicorn is er voor elk budget en toepassing. Zo investeert u alleen in wat u echt nodig heeft en gebruikt. U kunt van een lichtere versie updaten naar een meer uitgebreide door het verschil in prijs bij te leggen naderhand. De starter maakt physics rendering toegankelijk voor iedereen. Met standaard voegt u beweging toe en met Studio nog nauwkeuriger physics waardoor lichtgevend materiaal mogelijk wordt. Zowel standard als studio bieden animatie, virtual reality panorama als video, maar alleen de studio biedt oculus rift ondersteuning via de gallerij.

SKETCHUP PLUGIN V3

Schaft u Unicorn V2 aan, welke vorm dan ook, krijgt u daar gratis de Sketchup Plugin bij, voor als u met sketchup werkt. De plugin volgt dan de licentie mogelijhkheden zoals u die standalone aanschaft. Alle zaken al in sketchup zelf aan wezig zijn om rendering te kunnen maken zijn weggelaten. Zon, camera, texturen toekennen, scene, import bestanden e.d. heeft u immers in sketchup zelf al. Zie het schema hieronder voor de verschillen.
Heeft u sketchup en de stand alone voordelen niet nodig? Vindt u het sowieso fijner zoveel mogelijk in sketchup zelf te blijven? Dan schaft u de Sketchup plugin V3 aan.

Licentie overzicht

Starter

Starter maakt high end rendering voor een zeer toegankelijk en betaalbaar voor iedereen.  Wat u op scherm ziet, kunt u in een hogere scherpte opslaan en in slechts enkele secondes heeft u dan al een hoge kwaltiteit rendering.

Standard

Standard zal volstaan voor de meeste gebruikers die zowel stilstaande beelden, panorama als animatie willen laten rekenen. U kunt ook modellen zelfs vanuit verschillende programma’s mixen dus méér dan 1 model tegelijk renderen. Zo kunt u objecten ook als bibliotheek invoegen. Standard biedt géén lichtgevend materiaal en ook geen oculus rift ondersteuning.

Studio

Met de studio versie voegt u physics rendering toe zodat u ook lichtgevend materiaal kunt laten rekenen. Heeft u projecten met neon buizen, tv-schermen of tientallen armaturen met lichtbronnen? Dan is deze versie een muste en verdient u de meerprijs terug. De studio versie maakt verder uitwisseling van render materialen van NVIDIA mogelijk (MDL). De STUDIO maakt Virtual Reality beelden mogelijk zoals facebook 360 graden foto’s. Ouculus rift wordt direct ondersteunt en wanneer deze actief is op uw systeem kunt u panorama’s, video via de gallery direct bekijken maar ook direct laten rekenen. STUDIO is simpelweg de alleskunner en de must voor de professional.

Unicorn render is met deze plugin volledig geïntegreerd in sketchup. Uw sketchup bestand is dan óók het render bestand. Alles wat u wijzigt gebeurt in sketchup. Alles wat sketchup zelf al biedt aan bediening is vertrouwd en niet apart anders of nieuw gemaakt. Denk aan het instellen van de camera, scene, zonlicht, noordpijl, plaatsen van componenten en imports. Zowel snelle physics als physics voor lichtgevend materiaal werken in deze plugin voor dezelfde prijs.

licentie overzicht

  • Quick physic rendering
    In alle versies REALTIME. Rekent supersnel en kan u opslaan
  • Smart physic rendering
    In alle versies REALTIME. Rekent snel en kan u opslaan
  • Physic rendering
    Realistisch correcte lichtberekening. Vraag rekentijd en kracht van cpu+gpu
  • Lichtbronnen
    IES, spot, vlak, bol, lijn zit in alle versies
  • Lichtgevend materiaal
    U kunt van elke vorm een lichtgevend materiaal maken en laten werken als IES lichtbron, neon etc.
  • Virtual reality
    VR 360 in mono en stereo geschikt voor google card, samsung VR , facebook of website
  • MDL
    Nvidia material definition language = materialen van nvidia downloaden en gebruiken
  • LPe
    Export van render naar ruim 10 verschillende lagen
  • OBJECT
    Herladen/mengen/plaatsen in scene
  • Import
    Welke bestandsformaten kunt u inlezen?
  • Animatie
  • Oculus rift
  • Camera 2D views
  • Daglicht bediening
    Noordpijl, datum, tijd interface
  • Gallerij
    Viewer van afbeeldingen, viewer van 360 en VR

STARTER

340
340
  • SKP, 3DS, 3DM, BSP, BPX, DAE, IFC, PTF, OBJ, FBX, DXF

STANDARD

690
690
  • Lichtbronnen 16 stuks tegelijk naast het daglicht van zon en hdri
  • Alles

STUDIO

990
990
  • Alles

SU PLUGIN V3

490
490
  • Sketchup
    U gebruikt componenten of groepen binnen sketchup zelf
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Omdat er geen gallerij functie in de plugin mogelijk is, ook geen koppeling direct met oculus rift
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.

Typische voorbeeld profielen
* u bent interieurarchitect van verbouwingen, keukens, badkamers, woonkamers: Starter voldoet, spaar wel vast voor de standard studio versie om uw klant meer te bieden later.

* u bent architect van woningen, kantoren, gebouwen: standard zal voldoen omdat u zelden lichtgevend materiaal in zult hoeven zetten

* u wilt klanten inzicht geven met virtual reality & animatie: Studio met oculus rift is uw versie. De plugin mist oculus rift ondersteuning en voor animatie is extra interface wenselijk.

* u richt grootte projecten in zoals horeca/winkels met vele lichtbronnen: Studio is een must, u bespaart tijd door het lichtgevend materiaal in te zetten. Met de sketchup plugin heeft u echter ook een uistekende oplossing en óók lichtgevend materiaal.

* u doet visualisatie als service voor anderen: er is geen enkele reden te bedenken waarom u een lichtere versie zou nemen dan de studio. Studio verdient u zeker te weten terug. En super handig toch ook de plugin erdan bij te krijgen.