Licentie overzicht

V4

Wat is er nieuw in V4?

  • RTX 30 serie video kaart ondersteuning. (2,5 sneller met de RTX 3080)
  • 2 punts perspectief voor kaarsrechte opstaande verticale lijnen en rustig perspectief
  • Foto montage. (terugrekenen van camerastandpunt met foto)
  • Zeer hoge resoluties tot 16k zelfs mogelijk waardoor nog veel scherpere beelden.
  • SketchUp 2021 formaat ondersteuning
  • Revit 2022 ondersteuning
  • ARC+ X10 ondersteuning bij standalone versie. Dit is een apart artikel bestel het HIER
  • gratis voor huur (cloud) licenties. Betaald update voor V2 licentie houders. Update bestellen? Klik HIER

Workstation Upgrade GPU

250.001,100.00 ex. btw
  • Upgrade van oude grafische kaart 8 en ouder naar nieuwste RTX 30 serie
  • Inclusief uitbouw oude kaart en inbouw nieuwe
  • Inclusief installatie drivers en test met uw software arc+ en/of sketchup
  • Optioneel kunt u de voeding laten vervangen. Bel of mail voor advies
  • Optioneel kunt u geheugen uit laten breiden. Bel of mail voor advies

Starter

Starter maakt high end rendering voor een zeer toegankelijk en betaalbaar voor iedereen.  Wat u op scherm ziet, kunt u in een hogere scherpte opslaan en in slechts enkele secondes heeft u dan al een hoge kwaltiteit rendering. Starter is niet geschikt voor samenwerking met revit bestanden. U kunt van een lichtere versie updaten naar een meer uitgebreide door het verschil in prijs bij te leggen naderhand. Kijk daarom ook bij de Studio versie om te controleren of u niet iets mist en de starter te beperkt is.

Studio

Met de studio versie voegt u physics rendering toe zodat u ook lichtgevend materiaal kunt laten rekenen. Heeft u projecten met neon buizen, tv-schermen of tientallen armaturen met lichtbronnen? Dan is deze versie een must, Dan verdient u de meerprijs terug. De STUDIO maakt Virtual Reality beelden mogelijk zoals facebook 360 graden foto’s. Ouculus rift wordt direct ondersteunt en wanneer deze actief is op uw systeem kunt u panorama’s, video via de gallery direct bekijken maar ook direct laten rekenen. STUDIO is simpelweg de alleskunner en de must voor de professional.

Typische voorbeeld profielen
* u bent interieurarchitect van verbouwingen, keukens, badkamers, woonkamers: Starter voldoet, spaar wel vast voor de standard studio versie om uw klant meer te bieden later. U mist vooral lichtgevend materiaal. Bij veel dezelfde lichtbron soorten bespaart dat enorm veel tijd, dus bezuinig daar niet op en neem toch de studio versie.

* u bent architect van woningen, kantoren, gebouwen: starter zal voldoen omdat u zelden lichtgevend materiaal in zult hoeven zetten. Niet geschikt voor revit gebruikers wegens ontbreken revex plugin die de koppeling zo fijn maakt.

* u wilt klanten inzicht geven met virtual reality & animatie: Studio met oculus rift is uw versie. De plugin mist oculus rift ondersteuning en voor animatie is extra interface wenselijk.

* u richt grootte projecten in zoals horeca/winkels met vele lichtbronnen: Studio is een must, u bespaart tijd door het lichtgevend materiaal in te zetten. Met de sketchup plugin heeft u echter ook een uitstekende oplossing en óók lichtgevend materiaal. Daar zult u echter weer de batch functie missen om vele perspectieven achter elkaar te laten rekenen.

* u doet visualisatie als service voor anderen: er is geen enkele reden te bedenken waarom u een lichtere versie zou nemen dan de studio. Studio verdient u zeker te weten terug. En super handig toch ook de plugin erdan bij te krijgen. Die biedt immers ook voordelen door de integratie.

SketchUp Plugin

Unicorn render is met deze plugin volledig geïntegreerd in sketchup. Uw sketchup bestand is dan óók het render bestand. Alles wat u wijzigt gebeurt in sketchup. Alles wat sketchup zelf al biedt aan bediening is vertrouwd en niet apart anders of nieuw gemaakt. Denk aan het instellen van de camera, scene, zonlicht, noordpijl, plaatsen van componenten en imports. Zowel snelle physics als physics voor lichtgevend materiaal werken in deze plugin voor dezelfde prijs.

Voor véél meer informatie over deze plugin klik vooral HIER

Revit plugin (add-in)

Wanneer u revit geïnstalleerd heeft op uw systeem en dan Unicorn Render V4 stand alone installeert, wordt automatisch de revex export plugin geïnstalleerd t/m versie 2023. U kunt dan via de add-ins een export maken naar “revex” en dit direct in Unicorn openen. Bij wijzigingen van het ontwerp maakt u een nieuwe revex en unicorn past dan de rendering aan door de koppeling. In Unicorn kunt u dan het render model uitbreiden met mensen/bomen/groen/accesoires uit allerlei verschillende bestanden.

Standard

Deze tussenvorm was er voor V2 maar is verdwenen om de keuzes gemakkelijker te maken. Bestaande V2 gebruikers kunnen naar V4 updaten naar de starter of de studio versie.

Ik werk met Sketchup en twijfel tussen de plugin en de standalone.

Deze vraag krijgen wij veel. Waarom kiest u voor het één of het ander? Elk heeft zijn voors- en tegens

VOORDELEN stand alone t.o.v. plugin

  • Batch berekening stelt je in staat om meerder afbeeldingen, VR of animatie achter elkaar te laten berekenen.
    (Met de plugin moet je elke scene of animatie apart laten rekenen, en voor de eerstvolgende zelf die opdracht geven
  • Het is een volledig los programma wat je dus zelfs op een ander apparaat of in samenwerking met een collega kunt gebruiken.
    De koppeling van de ontwerp wijzigingen gaat wel via het zelfde bestand, dus als je met 2 of meer computers en of personen werkt kan dit voordelig zijn omdat je terwijl op de ene machine de rendering actief is, op de andere je gewoon kunt doortekenen met SketchUp
  • Automatisch relief (dieptewerking “normal mapping”) toekennen bij alle texturen. DIt heeft de plugin simpelweg niet, daar moet je zelf de relief texturen downloaden en invoegen.
  • Camera bediening in multischerm. Dit werkt een stuk fijner en uitgebreider dan de standaar sketchup camera functie waar je met de plugin natuurlijk van afhankelijk bent. Scherptedieptie is heel visueel in te stellen.
  • HDRI heeft een aparte zeer snelle interface. Doordat sketchup single core is, werkt het een stuk langzamer en niet realtime zoals de stand alone versie
  • Natuurlijk licht heeft een aparte interface. Noordpijl is heel visueel en interactief in te stellen
  • Lichtbronnen hebben een aparte interface en zijn via de camera vensters in te stellen. Ook groepsbeheer en configuraties maken meer mogelijk dan in de plugin.
  • Scene’s hebben meerdere camera’s, waardoor je alle instellingen van een scene hetzelfde kunt houden en meerdere perspectieven kunt maken. Dit is met de sketchup plugin meer werk omdat elke scene uniek is. Wil je dan iets hetzelfde, heb je dus dubbel werk daar aan
  • Animatie heeft een aparte interface waarbij je precies ziet hoe de camera door de ruimte beweegt. Dit levert veel vloeiender routes op dan de enigszins beperkte animatie functie van sketchup zelf, die alleen van scene naar scene kan gaan. Ook kan je lichtbronnen beheren tijdens de animatie.
  • Je kunt bestanden mixen en mengen, ook vanuit andere programma’s. DIt is zeer uitgebreid en flexibel. Ook varianten van een ontwerp op die manier tonen gaat dan gemakkelijk.
  • De software draait volledig zelfstandig en  64 bit. Zeer stabiel en zonder meer stabieler dan de plugin, wegens totale multicore ondersteuning.
  • Samenvattend: de stand alone versie is uitgebreider en professioneler qua toepassing
  • Wie voor stand alone kiest, mag óók de plugin gebruiken en heeft dus óók de voordelen zoals die hieronder staan, èn de keuze per project te kiezen wat de beste combi is

VOORDELEN Plugin t.o.v. stand alone

  • Het is veel sneller te leren. Aan het feit dat je méér kan, dat zie je goed aan de lijst van voordelen hierboven, kleeft het nadeel, dat je daar ook mee moet leren werken
  • Aanpassingen van het model en/of textuur zie je meteen in de rendering. Dit scheelt op en neer sturen van bestand
  • Je kunt lichtbronnen koppelen aan componenten. Hier is onder andere dankbaar gebruik van gemaakt in de CADez lights collectie
  • De materialen zijn iets nieuwer omdat er een recentere bibliotheek van NVIDIA MDL is geïntegreerd.
  • De materialen zijn zeer uitgebreid ruim 2000 zelfs.
  • Toekennen van glanslagen gaat erg snel via de injectie naald. In de stand alone kan je ook lagen toevoegen maar moet je steeds uit een lijst kiezen, dit kost dus iets meer tijd.
  • De plugin is betaalbaarder als je vergelijkt met de studio versie
  • De plugin kan iedereen wel mee leren werken en is een gratis lesboek van

licentie overzicht

  • Quick physic rendering
    In alle versies REALTIME. Rekent supersnel en kan u opslaan
  • Smart physic rendering
    In alle versies REALTIME. Rekent snel en kan u opslaan
  • Physic rendering
    Realistisch correcte lichtberekening. Vraag rekentijd en kracht van cpu+gpu
  • Lichtbronnen
    IES, spot, vlak, bol, lijn zit in alle versies
  • Lichtgevend materiaal
    U kunt van elke vorm een lichtgevend materiaal maken en laten werken als IES lichtbron, neon etc.
  • Virtual reality
    VR 360 in mono en stereo geschikt voor google card, samsung VR , facebook of website
  • MDL
    Nvidia material definition language = materialen van nvidia downloaden en gebruiken
  • LPe
    Export van render naar ruim 10 verschillende lagen
  • OBJECT
    Herladen/mengen/plaatsen in scene
  • Import
    Welke bestandsformaten kunt u inlezen?
  • Animatie
  • Oculus rift
  • Camera 2D views
  • Daglicht bediening
    Noordpijl, datum, tijd interface
  • Gallerij
    Viewer van afbeeldingen, viewer van 360 en VR
  • UNDO (stap terug)
  • BATCH
    Meerdere scenes, camera's, 360, video in éénopdracht kunnen laten rekenen
  • REVIT koppeling
    Via een gratis plugin voor revit die 'revex' bestanden maakt voor unicorn kunt u revit koppelen met unicorn

STARTER

169390
169390
  • SKP, 3DS, 3DM, BSP, BPX, DAE, IFC, PTF, OBJ, FBX, DXF
  • De plugin komt wel in revit en u kunt ook exporteren. alleen de starter versie kan geen revix bestanden importeren.

STUDIO

429990
429990
  • Alles

SU PLUGIN V3

299690
299690
  • Sketchup componenten met IES
    Geen losse interface zoals unicorn.
  • Sketchup
    U gebruikt componenten of groepen binnen sketchup zelf
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Omdat er geen gallerij functie in de plugin mogelijk is, ook geen koppeling direct met oculus rift
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • Sketchup
    Is in sketchup zelf aanwezig.
  • U kunt wel via de animatie berekening meerdere losse beelden laten rekenen en zo een batch effect krijgen
  • U kunt wel via de animatie berekening meerdere losse beelden laten rekenen en zo een batch effect krijgen